T 038- 737 02 26 | E info@hairlab-zwolle.nl

Werkwijze haarwerken

Werkwijze

Aanmeten van haarwerken

Wil je een haarwerk of heb je in de toekomst een haarwerk nodig door bijvoorbeeld chemotherapie? Wil je een deskundig advies van één van onze specialisten? Bel of mail gerust voor een afspraak.

Wij zorgen dan voor een eerste afspraak binnen vijf werkdagen. Wij geven je in ieder geval inzicht in de stappen die gezet worden voor het aanmeten van een haarwerk. Vera of Leonie ontvangen je graag voor deze vrijblijvende intake in de speciaal  hiervoor gerealiseerde aparte ruimte die volledig op jouw privacy is gericht. Indien gewenst komen we bij je thuis, ook bezoek in het ziekenhuis door Vera of Leonie behoort tot de mogelijkheden.

Kosten haarwerken

Aan het intakegesprek en de eventueel daarop volgende passessie zijn geen kosten verbonden. De aanschaf van een haarwerk kost natuurlijk wel geld. Houd rekening met enkele honderden euro’s. Omdat Hairlab! is gecertificeerd door de Sectie Haarwerk Koninklijke ANKO kan je aanspraak maken op een wettelijke bijdrage vanuit je ziektekostenverzekering, de zogenaamde basisvergoeding. Ben je aanvullend verzekerd? Dan kan de vergoeding nog oplopen. Om voor vergoeding in aanmerking te komen is het wel noodzakelijk dat je een verwijzing van huisarts of specialist kunt overleggen.

Bij aanschaf van je haarwerk verrekenen wij het vergoedingsbedrag van je zorgverzekeraar met de totaalprijs van het haarwerk. Er worden niet eerder kosten in rekening gebracht dan nadat de leveringsovereenkomst is getekend. Bij behandeling met chemotherapie blijkt soms achteraf dat toch geen haarwerk nodig is. Je kunt de bestelling in dat geval kosteloos annuleren.

Levering haarwerken

Hairlab! werkt samen met haarwerkspecialist Kondor Hair voor de levering van haarwerken. De levertijd van confectie haarwerk bedraagt maximaal 2 werkdagen. Voor maathaarwerk geldt een levertijd van maximaal 12 weken. Wij bieden je de mogelijkheid van reservering voor een periode van minimaal 3 en maximaal 6 weken.

Stappen aanmeten haarwerk

1. Intakegesprek

Tijdens het intakegesprek staan we stil bij je haarprobleem en bespreken we je wensen. Daarna geven we uitleg over de verschillende haarwerken en maken we een keuze om een aantal modellen op zicht te laten komen. We bespreken de kosten en de vergoeding van de zorgverzekeraar. Vervolgens voeren we metingen uit en maken we foto’s. Dat is nodig om het haarwerk goed passend te maken voor jou.

 

2. Passen haarwerk

Zodra de haarwerken klaar zijn, maakt je persoonlijke haarwerkspecialiste een afspraak om deze te passen. Tijdens de passessie bepalen we samen welk haarwerk het gaat worden. Tot slot bespreken we de definitieve kosten.

3. Afleveren haarwerk

We maken een leveringsovereenkomst op waarmee je opdracht geeft het haarwerk te maken. Op deze overeenkomst zijn de algemene voorwaarden van branchevereniging ANKO van toepassing. Wanneer het haarwerk klaar is, maken we een afspraak voor levering. Bij behandeling van haaruitval kun jezelf bellen wanneer je denkt het haarwerk nodig te hebben. Bij het afleveren: 

  • brengen wij het haarwerk aan en personaliseren we je coupe;
  • leer je hoe je het haarwerk zelf aanbrengt en nemen we de tijd om daarmee met je te oefenen;
  • ontvang je informatie over het onderhoud en styling van het haarwerk.

Wij zorgen voor de declaratie van je vergoeding bij je zorgverzekeraar. Je ontvangt de factuur voor het haarwerk waarbij deze vergoeding in mindering is gebracht van de totaalprijs.

 

4. Controle afspraak

Goede service en nazorg vinden wij belangrijk. Wij maken na 3 weken een gratis controleafspraak om:

  • de passing van het haarwerk goed te bekijken en te beoordelen;
  • je hoofdhuid te controleren;
  • eventuele wensen of problemen te bespreken en op te lossen.

Op verzoek komen we nog een keer terug voor een extra consult.

NB: Hairlab! garandeert dat het haarwerk vrij is van fabrieks- en materiaalfouten voor een periode van 6 maanden.

NB: Na de laatste stap bieden wij je de mogelijkheid aan om aan een klanttevredenheidsonderzoek deel te nemen. Wij waarderen het als je je ervaringen met ons deelt. Mocht je een klacht hebben,  meldt deze dan eerst bij ons. In goed overleg proberen we er samen uit te komen. Lukt dit niet neemt  dan contact op met de klachtencommissie/geschillencommissie. Hairlab! voldoet aan de Erkenningsregeling ANKO Haarwerk Specialist (AHS) en sluit aan bij de klachtenprocedure van de Stichting Geschillencommissie Consumentenzaken (SGC).
logo geschillencommissie